Reklamation och försäkringsärenden

Har du råkat ut för en olycka med båten? Då kan vi
hjälpa till!

Vi har en plastverkstad och stor serviceverkstad

Med vår plastverkstad samt stora serviceverkstad har vi det mesta för att reparera båtar, stora som små. Fyll i formuläret nedan med dina och båtens uppgifter så återkopplar vi så snart som möjligt.  

Skillnad mellan reklamation och försäkringsärende

Vad är egentligen skillnaden mellan en reklamation och ett försäkringsärende? Vi reder ut begreppen.

Vad är en reklamation? Vem har ansvaret?

En reklamation gör man om det finns misstanke om att en produkt har ett ursprungsfel. Notera att det inte är en reklamation förrän tillverkaren av produkten godkänner reklamationen. Ansvaret ligger hos tillverkaren, inte hos oss.

Vi kan hjälpa dig med din reklamation, vänligen fyll i formuläret “Reklamationsanspråk” nedan så hjälper vi dig.

Vad är ett försäkringsärende? Vem har ansvaret?

Ett försäkringsärende blir det om du till exempel gått på grund eller om båtmotorn blivit stulen och detta skall anmälas till ditt försäkringsbolag. Vi på Orust Marin kan hjälpa dig åtgärda de problem som försäkringsbolaget gett dig ersättning för.  

Skicka in ditt försäkringsärende eller garanti/reklamationsanspråk här

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.
Namn
Typ av ärende
Märke + storlek