Vad vi förväntar oss av dig och din båt inför service

Inför service förväntar vi oss att båten skall vara körklar, med det menas att vi skall kunna sjösätta er båt för att kunna testa att allt fungerar som det ska. Detta innebär att vi behöver ha tillgång till nycklar (både till båten men även eventuella lås) och att batteriet måste vara i god kondition. Om båten har lös tank behöver vi denna också.

Frågor och svar

Nedan finner ni svar på de vanligaste frågorna gällande motorservice.

Var lämnar jag båten?

Det går bra att lämna båten både på trailer och i vattnet. Observera att om du lämnar båten i vattnet tillkommer en lyft- och sjösättningsavgift. Det kan även tillkomma ytterligare avgift om motor och/eller drev har påväxt så att service ej är genomförbar utan rengöring.

Lämnar du båten på trailer ber vi er att komma in till vår visningshall och butik på Rödbergsvägen 2 i Henån. Lämnar du den i vattnet gör du detta olåst vid någon av våra y-bommar.

Jag har en lös motor, var ska jag lämna den?

Vid er bokade tid eller tidigare, välkommen in till vår butik på Rödbergvägen 2 och lämna den där! 

Går inte motorn som den ska?

Då ber vi dig att meddela detta så att vi kan genomföra eventuell reparation (då kommer tid tillkomma då reparationsärenden inte är inräknade i servicetiden). Observera att service inte åtgärdar fel på motorn. 

Hur lång tid kan jag förvänta mig att det tar?

Beroende på motorstorlek tar en rutinservice för utombordare mellan två och fyra timmar. För en inombordare kan det röra sig om upp till en arbetsdag. Vi kan dock inte garantera detta då det kan uppkomma problem som kan ta ytterligare tid att lösa. Vi ringer er när er motor är färdig!